کد خبر: 4718
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
گاموری

فناوری اطلاعات می تواند در زمره فعالیت های محسوب شود که سبب توانمندسازی بازنشستگان و سالمندان شود و از مشکلات آنان به خصوص در حوزه اجتماعی و دریافت خدمات بکاهد.

سالمندی، یک پدیده طبیعی در زندگی انسان است که به مرور زمان با تغییرات فیزیولوژیک در بدن انسان رخ می دهد.  گرچه این پدیده قابل پیشگیری نیست، ولی با مراقبت و مواظبت، می توان شرایطی را فراهم ساخت که سالمند خود را فرد مفیدی احساس کند. فناوری اطلاعات نقش مهمی در رسیدن به این هدف ایفا می نماید.

نوع کاربری فناوری اطلاعات در کشورهای  مختلف، تفاوت های چشمگیر دارد. برای بهبود نقش فناوری اطلاعات، در تسهیل خدمات قابل ارائه به سالمندان و آگاه سازی، ارائه هشدارهای لازم و افزایش سرعت در پاسخگویی به نیازهای سالمندان و اطلاع رسانی به آنان، توسعه ابزارهای مانند سامانه ها، سایت و آموزش با اهمیت است.

بنابراین، فناوری اطلاعات می تواند در زمره فعالیت های محسوب شود که سبب توانمندسازی بازنشستگان و سالمندان شود و از مشکلات آنان به خصوص در حوزه اجتماعی و دریافت خدمات بکاهد.

در چند ماه اخیر شاهد راه اندازی سیستم جامع اطلاعاتی و سایت صندوق ها بودیم پس از این اتفاق هر کجا در جمع دوستان هم قطار خود که از بازنشستگان نفت بودند حاضر می شدم در این زمینه صحبت می شد. به طور مثال، می گفتند مطلبی که گفتم را از سایت و از طریق گوشی همراه، مطالعه کردم و یا سما که راه اندازی شده آیا در اصفهان نیز کاربرد دارد؟ این اتفاق برای من که سال ها در حوزه خبر علاقه مندی داشته ام جالب بود،  فکر نمی کردم فناوری اطلاعات به این سرعت در میان بازنشستگان علاقه مندی ایجاد کند.

این اتفاق را باید به فال نیک گرفت چرا که  فناوری اطلاعات، آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را برای بازنشستگان توسعه می دهد و به واقع می تواند آنان را توانمندتر کند. به نظر می رسد فناوری اطلاعات می تواند خدمات، آموزش، اطلاعات و آگاهی و هشدارهای لازم را به جامعه خدمات گیرنده برساند و این امر سبب آن خواهد شد مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات کاهش یابد که آثار و پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

غلامرضا گاموری

بازنشسته صنعت نفت

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • habibi IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    0 0
    سما که راه اندازی شده آیا در اصفهان نیز کاربرد دارد؟

    پاسخ سایت: سما تحت وب است و به زودی در اصفهان هم قابل استفاده خواهد بود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =