کد خبر: 4707
سرویس: عمومی
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ

جهت مشاهده پاسخ سوالات مورد نظر خود کلمه کلیدی مورد نظر را در کادر زیر تایپ و جستجو نمایید.

  
۱- آیا هزینه ی یادبود مراسم، درصورت فوت همسر و یا فرزندان مستمری بگیر به آنان تعلق خواهد گرفت؟
در صورت فوت همسر یا فرزندان، مبلغ هزینه ی مراسم یادبود به آنان تعلق نخواهد گرفت و فقط در صورت فوت مستمری بگیر، به بازماندگان تعلق می گیرد.
۲- لطفاً شرایط گرفتن وام تبدیل به احسن و مبلغ آن را توضیح بفرمایید؟
شرایط وام مسکن مجدد(تبدیل به احسن) به این شرح می باشد: ۱- آن دسته از کارمندان و یا همسر کارمند بازنشسته متوفی که در زمان اشتغال از وام مسکن استفاده نموده اند، پس از گذشت مدت مقرر هشت سال از آخرین وام دریافتی، می توانند از وام مسکن مجدد(تبدیل به احسن) بر روی پلاک جدید با رعایت دیگر شرایط برخوردار شوند. ۲- میزات تسهیلات وام تبدیل به احسن، در حال حاضر ۲۵۰ میلیون ریال است و با توجه به تصمیم و اعلام هیئت مدیره ی نفت قابل افزایش است.
۳- برای بازماندگان بازنشسته متوفی چند کارت شناسایی صادر می شود؟
درصورت فوت بازنشسته، تنها برای همسر وی کارت شناسایی صادر می شود.
۴- آدرس و تلفن دفاتر نمایندگی و کانون های بازنشستگی را اطلاع رسانی فرمایید؟
تمامی آدرس و مشخصات مربوط به دفاتر نمایندگی و کانون ها در سایت قابل مشاهده است. شما می توانید با مراجعه به سایت صندوق به نشانی oipf.ir، اطلاعات مورد نیاز را در قسمت مراکز درمانی و خدماتی مشاهده نمایید.
۵- کارمندانی که تازه بازنشسته شده اند، چگونه می تواننند گواهی حقوق، دریافت نمایند؟
گواهی حقوق تنها برای کارمند بازنشسته و در صورت فوت، برای همسر کارمند بازنشسته متوفی صادر می شود و اخذ گواهی، منوط به تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی یا وکیل ایشان از طریق مراجعه به دفتر نمایندگی ذیربط با رعایت شرایط جاری است.
۶- اینجانب از وام مسکن در سال ۱۳۸۰ استفاده نموده ام. حال با توجه به اضافه کردن زیربنا، وام به من تعلق می گیرد؟
در صورت داشتن جواز ساخت، پایان کار و اینکه در ۳ سال اخیر باشد، می توانید از وام متمم مسکن استفاده نمایید.
۷- مبلغ وام دانشجویی و شرایط دریافت آن را اعلام فرمایید؟
مبلغ وام دانشجویی در حال حاضر چهار میلیون تومان است که با ارائه اصل گواهی تحصیلی در سطح دانشگاه های معتبر، قابل پرداخت می باشد.
۸- شرایط استفاده از تسهیلات وام شهید تندگویان برای بازنشستگان را اعلام نمایید؟
تمامی بازنشستگان در صورت برقراری مستمری، با پرداخت حق عضویت ماهانه به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان و سپری شدن ۵ ماه از عضویت می توانند درخواست خود را به نزدیکترین دفتر نمایندگی محل سکونت خود ارائه نمایند.
۹- بازماندگان برای دریافت مستمری باید دارای چه شرایطی باشند؟  
بازماندگان واجد شرایط حق خواهند داشت، برطبق شرایط و به میزانی که تعیین می شود مستمری دریافت کنند، مشروط بر اینکه، گواهی شهادت یا فوت و برگ حصر وراثت خود را به صندوق ها تسلیم نمایند، برای اطلاعات بیشتر به سایت صندوق به نشانی oipf.ir، مراجعه کنید. در قسمت خدمات اداری و بازنشستگی توضیحات کامل درج شده است.
۱۰- آیا بازماندگان و فرزندان بازنشسته می توانند از تسهیلات صندوق شهید تندگویان استفاده نمایند؟
فرزندان بازنشسته نمی توانند از تسهیلات استفاده نمایند. ولی همسر بازنشسته متوفی، فقط با کد نسبت ۱۰۱ (تک همسر) و کد نسبت۱۵۱ (همسر شهید) می توانند از تسهیلات صندوق شهید تندگویان استفاده نمایند.
۱۱- افرادی که یکی از امکانات اقامتی محمودآباد یا زائر سرای مشهد را در فصل تابستان یا ایام نوروز استفاده نمایند می توانند از یارانه سفر هر سه سال یک بار بهره گیرند، آیا اگر در سایر فصول سال از امکانات محمود آباد و یا زائر سرا استفاده شود شامل یارانه سفر می گردد؟
در صورت استفاده از یارانه سفر تا سه سال متوالی از هیچ گونه تسهیلات رفاهی نمی توانید استفاده نمایید.
۱۲-  لطفاً شرایط جهت تجدید احراز هویت را بیان نمایید.
جهت تجدید احراز هویت، وکیل جنابعالی باید به منطقه و یا دفتر نمایندگی مربوطه مراجعه کرده و مراحل اداری را طی نماید.
۱۳- آیا بازپرداخت وام صندوق تندگویان تغییر کرده است؟
با وجود افزایش سقف وام صندوق شهید تنگویان برای بازنشستگان، مدت بازپرداخت آن مانند گذشته چهل ماه می باشد.
۱۴- اینجانب جانباز جنگ تحمیلی و بازنشسته ناشی از کار می باشم لذا با توجه به موارد یاد شده دو فرزند لیسانس دارم، درخصوص استخدام یکی از فرزندانم در وزارت نفت چه اقدامی می توانم انجام بدهم؟
طبق پاسخ کارشناسان امور ایثارگران استخدام فرزندان در حال حاضر فقط از طریق برگزاری آزمون استخدامی از سوی وزارت نفت امکان پذیر می باشد.
۱۵- در مورد نحوه ی برخورداری از تسهیلات ایثارگران که در صنعت نفت و صندوق بازنشستگی از مزایا و فوق العاده منحصر به ایثارگران استفاده می کنند، با توجه به اینکه سابقه خدمت آنان در زمان جنگ(سربازان وظیفه ارتش) نیز بعنوان رزمنده شناخته شده اند، به چه ترتیب است و نحوه احراز رزمندگان ایثارگر به چه صورت امکان پذیر است؟
ایثارگر به کسی گفته می شود که حداقل شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب به صورت بسیجی داوطلب در جبهه های حق علیه باطل در فاصله زمانی ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷ خدمت نموده باشد. جنابعالی طبق مقررات صرفا مشمول مزایای ۲۷۲۷ (فوق العاده ایثارگری) می باشید.
۱۶- آیا کارت پاسارگاد یکبار مصرف است؟
خیر- این کارت دارای جیب های ورزشی و نقدی می باشد و شارژ می گردد.
۱۷- چرا وام مسکن به مسکن های بالای ۲۰ سال تعلق نمی گیرد؟
طبق مفاد آیین نامه وام مسکن بازنشستگان ارائه ملک واجد شرایط با استحکام لازم طبق دستور نظام مهندسی با عمر مفید ۲۰ سال و رعایت سایر شرایط الزامی می باشد؛ از سویی درصورت رعایت استانداردهای نظام مهندسی در ساخت بنا و تشخیص استحکام لازم توسط کارشناسان مربوطه با اغماض قابل قبول می باشد و می تواند قابل ارتهان گردد.
۱۸- درخصوص کارت ورزش، آیا این کارت ها فقط مختص تهران است؟ یا شامل استان های دیگر هم می شود؟  
کارت های ورزش شامل تمام مناطق هفت گانه صندوق ها است.
۱۹- شرایط دریافت وام بلاعوض را برای بازنشستگان بیان نمایید
وام های بلاعوض فقط برای بازنشستگان با شرایطی خاص و با تشخیص و تهیه گزارش از سوی مددکاری انجام می شود و شما می توانید از وام جامع بازنشستگان در صورت عدم دریافت، بهره مند شوید.
۲۰- چرا قرص های مکمل که نیاز خیلی ها در سنین بالاست باید آزاد تهیه شود؟
داروهای مکمل جزو فارماکوپه دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت نمی باشد. اما صندوق ها تقریباً تمام خدمات مورد نیاز بازنشستگان در حوزه درمان را پیش بینی کرده است و هزینه اقلام دارویی مورد نظر را در چارچوب های مشخصی ارائه خدمت می کند. صندوق ها با حدود ۷۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی در سراسر کشور، قرارداد منعقد کرده است.
۲۱- کمک هزینه معاش و هزینه مراکز شبانه روزی یا روزانه توانبخشی به چه گروه از بازنشستگان تعلق می گیرد؟
طبق دستورالعمل خدمات حمایتی و توانبخشی به کارکنان، افراد خانواده بلافصل و تحت تکفل معلول و مبتلا به بیماری های ناتوان کننده منجر به معلولیت، کمک هزینه معاش و هزینه مراکز شبانه روزی یا روزانه توانبخشی تعلق می گیرد.
۲۲- لطفاً مدارک مورد نیاز جهت پرداخت مستمری به وکیل را اعلام فرمایید؟
۱- اصل وکالتنامه ۲- تصویر وکالتنامه که ممهور به مهر برابر اصل باشد ۳- اصل گواهی احراز حیات برای پرداخت مستمری به وکیل الزامی می باشد.
۲۳- شرایط صدور کارت شناسایی برای بازنشستگان جدید به چه صورت می باشد؟
برای کلیه بازنشستگان جدید به ارائه مدارک ذکر شده کارت شناسایی صادر می گردد. ۱- تکمیل فرم درخواست صدورکارت شناسایی ۲- رسید تحویل کارت شناسایی دوران اشتغال ۳- یک قطعه عکس ۴×۳ جدید
۲۴- مبلغ وام و شرایط دریافت وام تبدیل به احسن برای بازنشستگان چگونه می باشد؟
آن دسته از بازنشستگان و یا همسر بازنشسته متوفی که در زمان اشتغال از وام مسکن استفاده نموده اند، پس از گذشت مدت مقرر هشت سال از آخرین وام دریافتی می توانند از وام مسکن مجدد(تبدیل به احسن) بر روی پلاک جدید با رعایت دیگر شرایط برخوردار شوند در حال حاضر میزان تسهیلات وام تبدیل به احسن مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد.
۲۵- شرایط دریافت وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان و مبلغ آن چقدر است؟ آیا محدودیت برای تعداد فرزندان وجود دارد؟
مبلغ وام ازدواج در حال حاضر ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد که با ارائه اصل عقدنامه و شناسنامه فرزند کارمند بازنشسته قابل پرداخت می باشد و تعداد وام ازدواج جهت فرزند کارمند بازنشسته نامحدود است.
۲۶- چرا فوق العاده ایثارگری ماده ۵۱ قانون جامع کشوری اجرا نمی شود؟
موضوع ماده ۵۱ قانون جامع کشوری خدمت رسانی به ایثارگران منوط به ابلاغ آیین نامه های مربوطه و تامین اعتبار مورد نیاز می باشد.
۲۷- چرا دیگر مسابقات ورزشی نظیر تکواندو، کشتی و رشته های دیگر برگزار نمی شود اگر امکان دارد برای این رشته ها لیگ درست کنید و مثل گذشته مسابقه بگذارید.
با توجه به اینکه مخاطبان ما بازنشستگان هستند و تقریبا میانگین سن بالا ۶۰ سال است بر اساس تشکیل کارگروه ورزشی امور ورزش برای بالا بردن سطح امنیت سلامت بازنشستگان موظف به اجرای ورزش های سلامت محور هستیم.
۲۸- آیا مبلغ کسر شده تامین آتیه در زمان اشتغال با کسورات تامین آتیه بازنشستگی جمع می شود؟
مبالغ کسر شده در زمان شاغل بودن کارمند در واقع همان حق مشارکت یا حق عضویت کارمند در صندوق تامین آتیه شاغلان بوده و ارتباطی با صندوق طرح تامین آتیه بازنشستگان ندارد.
۲۹- چرا افراد مجرد نمی توانند اعضای خانواده مانند خواهر یا برادر خود ار از خدمات رفاهی و یا درمانی بهره مند کنند در زمانی که پدر یا مادر آنها در قید حیات نیستند؟
بر اساس چارچوب و مقررات جاری اعمال می شود.
۳۰- پدر من کارمند بازنشسته است، من و همسرم معلول  و دارای ۲ فرزند هستیم آیا پس از فوت من، همسرم می تواند از حقوق و مزایای شرکت نفت استفاده کند؟
پرداخت مستمری به عروس بازنشسته طبق مقررات میسر نمی باشد.
۳۱- در حال حاضر یک مادر و دختر بازمانده که کارمند نفت عضو صندوق هستند اگر مادر فوت کند تنها بازمانده یک دختر باشد آیا حقوق مادر به دختر اضافه و پرداخت خواهد شد یا به طور کلی حقوق سهم مادر که از بازمانده دریافت می کرد قطع خواهد شد؟ تنها دختر حقوق و سهم خود را دریافت می کند؟
در صورت وجود تک بازمانده (دختر) ۸۰ درصد مستمری قابل پرداخت است.
۳۲- آیا بیمه تکمیلی ایثارگران که از تاریخ ۹۷/۸/۱ به ادارات و سازمان های بازنشستگی ابلاغ شده است چگونه است و شامل بازنشستگان نفت نیز می شود؟
در حال حاضر طرح بیمه تکمیلی ایثارگران توسط واحد امور ایثارگران در وزارت نفت درحال بررسی می باشد.لازم به ذکر است این موضوع شامل بازنشستگان محترم صنعت نفت نیز می شود.
۳۳- جیب ورزش در چه بازه زمانی شارژ می شود و مهلت استفاده از هزینه ورزش چقدر است ؟
جیب ورزش هر 6 ماه یکبار شارژ می شود و اعتبار آن تا اطلاع ثانوی باطل نمی شود
۳۴- آیا می توان جیب ورزش را خودمان نیز شارژ کنیم؟
درخصوص افزایش اعتبار یا رویت موجودی جیب ورزش، از طریق دامنه Avand.oipf.ir این امکان فرآهم گردیده است.
۳۵- شرایط و مقررات وام تعمیرات را بیان نمایید.
با توجه به مقررات و دستور العمل وام مسکن، وام تعمیرات فقط به کارکنان شاغل و بازنشسته ای که ملک در رهن صندوق داشته و در حال پرداخت کسورات مسکن بوده قابل پرداخت می باشد.
۳۶- آیا می توانم حق عضویت صندوق تندگویان را افزایش داد؟
بازنشستگان محترم می توانند با مراجعه به نمایندگی خود و پس از طی مراحل بررسی میزان مستمری دریافتی و تائید کارشناس مربوطه، درخواست افزایش حق عضویت صندوق تندگویان تا سقف یک میلیون تومان را ثبت نمایند.
۳۷-شرایط دریافت وام تبدیل به احسنت را اعلام نمایید.
جهت دریافت وام تبدیل به احسن باید ۸ سال از تاریخ دریافت اولیه و ۳ سال از به نام شده سند به نام شما گذشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به  نمایندگی مربوطه خود مراجعه کرده و کارشناسان این امور شما را راهنمایی خواهند کرد.
۳۸- بن کارت های رفاه قابل شارژ بوده و یا یکبار مصرف هستند؟
برنامه های آینده از طریق مدیریت رفاه و نمایندگی های صندوق اطلاع رسانی می شود.
۳۹- 
۴۰- درخصوص مبلغ غرامت فوت، آیا پرداخت این مبلغ دارای سقف خاصی است یا خیر؟ توضیح بفرمایید.
این پرداختی دارای حداقل و حداکثر به ترتیب ۲۸ میلیون و چهارصد هزار تومان و ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هم اکنون در حال اجراست و در حال حاضر براساس قانون، ۸ برابر مستمری است.
۴۱- برای صدور کارت شناسایی جهت همسر بازنشسته متوفی چه مدارکی مورد نیاز است؟
مدارک مورد نیاز:۱)تکمیل فرم درخواست صدور کارت شناسایی۲)یک قطعه عکس ۴×۳ جدید۳)تحویل کارت شناسایی بازنشسته متوفی۴)در صورت مفقود یا در دسترس نبودن کارت شناسایی بازنشسته متوفی، تکمیل و ارائه فرم تعهد نامه از سوی متقاضی، الزامی است.
۴۲- مراحل انجام امور بازنشستگی را برای آگاهی و اطلاع رسانی همکاران شرح و اعلام فرمایید.
۱) ارسال فرم خاتمه خدمت و فرم افتتاح حساب بانکی توسط کارفرما به صندوق بازنشستگی۲) انجام مراحل پذیرش، بررسی، تعیین مستمری توسط مدیریت کنترل محاسبات و اعلام آن به امور مالی جهت پرداخت ۳) پرداخت مستمری توسط امور مالی به حساب اعلام شده ۴) پس از دریافت اولین مستمری شخص بازنشسته به نزدیکترین نمایندگی مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم علاقه مندی و ... اقدام نماید.
۴۳- مبغلی که جهت هزینه ورزشی در سایت اینترنتی صندوق ها اعلام کرده اید به صورت سراسری است یا مختص شهرهای دیگر هم هست؟
در شهرهایی که کارت ورزشی توزیع شده، در کارت، شارژ شده و در سایر شهرها به صورت سانسی مجتمع های ورزشی اجاره شده است و در آینده نزدیک با برنام ریزی هایی که به عمل آمده کارت ورزشی سراسری خواهد شد.
۴۴- آیا یکسان سازی عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان و کارمندان شاغل، صحت دارد؟ اگر جواب مثبت است از چه تاریخی قابل اجراست؟
بله. مشابه و یکسان است و برای بازنشستگانی که از تاریخ ۱/۱/۷۶ به بعد بازنشسته شده اند در حال اجراست.
۴۵- آیا خانم های بازنشسته بی سرپرست می توانند حق اولاد و عائله مندی دریافت کنند؟
در موارد خاص با ارائه مدارک سرپرستی (کفالت-حضانت) با مراجعه به دفتر نمایندگی برسی می شود.
۴۶- مبلغی که بعد از فوت به کسانیکه تحت تکفل هستند شود یا اینکه به کل وراث حتی آنان که تحت تکفل نیستند پرداخت می شود؟
بیمه عمر (تامین آتیه) به همه وراث بر اساس انحصار وراثت پرداخت می شود ولی کمک هزینه کفن و دفن فقط به همسر بازنشسته متوفی پرداخت می گردد.
۴۷- فوق العاده ایثارگری چرا پرداخت نمیشود و امتیاز ایثارگران نفت با توجه به زمان حضور درمناطق جنگی ازچه زمانی محاسبه میشود؟
فوق العاده ایثارگری که همان مزایای بخشنامه ۲۷۲۷ می باشد از سال ۱۳۸۸ در صنعت نفت اجرا گردید. به طور کلی مزایای مذکور از تاریخ ۱/۱/۱۳۷۰ می باشد لیکن افرادی که از تاریخ فوق به بعد در صنعت نفت اشتغال یافته اند از تاریخ استخدام (کارمندی) احتساب و پرداخت شده است و در فیش مستمری بازنشستگان از مهرماه ۱۳۹۱ به پایه حقوق جمع گردید.
۴۸- آیا بازنشسته ای که عضو مددکاری میباشد میتواند وام از طریق مددکاری دریافت کند.؟  
در صورتی که مانده بدهی کمی از وام جامع داشته باشد با ارائه مدارک و مستندات بر مبنای مشکل اعلام شده  و بررسی توسط کارشناسان مددکاری
 ۴۹- آیا دختر بعد از طلاق میتواند تحت پوشش پدر بازنشسته خود باشد؟  
در صورت داشتن بیمه به هیچ عنوان نمی تواند ولی بعد از قطع بیمه با ارائه مدارک و مستندات با مراجعه به نمایندگی خود می تواند تحت پوشش قرار گیرد.
۵۰- اگر در یکسال دوتا از فرزندان ازدواج کنند آیا صندوق بجز وام شش میلیونی جهت تهیه جهیزیه کمکی می نماید؟    
خیر فقط می توانید از تسهیلات وام ازدواج فرزند استفاده نمایید.
 -۵۱بازنشستگانی که کارت ایثارگری زمان سربازی را دارند و  حداقل دو سال در منطقه جنگی بوده اند چه تسهیلاتی تعلق می گیرد؟    
فقط شامل مصوبه ۲۷۲۷ می باشید و باید از طریق اخرین کارفرما اقدام شود و در صورتی که اعمال نشده باشد با مدارک ایثارگری خود به دفتر نمایندگی خود مراجعه فرمایید.
۵۲- جهت گرفتن وام تعمیرات به چه مدارکی نیاز هست؟
با ارائه سند مالکیت به شرطی که ۵ سال از تاریخ دریافت وام گذشته باشد.
۵۳-
۵۴- آیا باقیمانده وام اضطراری را میشود تسویه کرد؟
بله- با مراجعه به  نمایندگی و پر نمودن فرم درخواست  و واریز نقدی اقدام به تسویه نمایید.  
 ۵۵-  آیا برای فوت همسر کمک هزینه کفن ودفن پرداخت می شود؟  
خیر کمک هزینه کفن و دفن فقط به بازنشسته متوفی تعلق می گیرد.
۵۶- فرم پرداخت بیمه عمر به همسر را ارائه نکرده ام و دارای یک فرزند می باشم آیا میتوانم مبالغ پرداختی بیمه عمر را دریافت کنم؟
اگر قبل از بازنشستگی یا ۳ ماه پس از پرداخت اولین حق عضویت در خواست انصراف خودرا  از تحت صندوق تامین آتیه بازنشستگان به صورت کتبی به امور مالی صندوق ها از طریق دفتر نمایندگی ارائه نمایید. و در صورت فوت بازماندگان از تعهدات صندوق ها (بیمه عمر- تامین آتیه) بهرهمند نخواهند شد.
۵۷- بازنشستگانی که سابقه جبهه دارند چه مزایایی از بخشنامه ۲۷ ۲۷ یا ایثارگران به آنان تعلق خواهد گرفت؟
اگر سابقه سربازی باشد فقط مزایای بخشنامه ۲۷۲۷ و از طریق آخرین کارفرما قابل پیگیری است و اگر به صورت داوطلبانه بسیجی بوده باشد به عنوان ایثارگر شناخته شده و با ارائه گواهی از مزایای ایثارگری می توانید استفاده نمایید.
۵۸- میزان وام پرداختی برای فوت پدر و مادر بازنشسته چه میزان است و چه مدارکی نیاز است؟
مبلغ ۳ میلیون تومان و با ارائه گواهی فوت به نمایندگی مربوطه قابل پرداخت است.
۵۹- (بازنشسته خانم) بازنشسته نفت میباشد میتواند همسر خود را تحت پوشش بیمه خود در آورد؟
همسر (بازنشسته خانم) نمی تواند همسر خود را تحت پوشش قرار دهد.
 ۶۰- اگر همسرم در وصیتنامه قید کرده باشه مبلغی که بعد از فوت به وراث می رسد فقط به همسر تعلق بگیرد آیااین امکان وجود دارد؟
خیر- طبق قوانین  فقط با ارائه فرم اقرارنامه محضری به نمایندگی این امکان وجود دارد.
۶۱-
۶۲- خدمت سربازی در زمان جنگ شامل چه مزایای ایثارگری می شود؟
خدمت سربازی فقط مشمول مزایای ۲۷۲۷ مصوبه می شود.
۶۳- بازنشستگان مجرد که  وارثی هم ندارند، آیا مبلغی که بابت تأمین آتیه از آنان کسر شده است برای گرفتن وام و قطع تأمین آتیه کجا باید مراجعه نمایند؟  
مبالغی که بابت تامین آتیه کسر شده است قابل پرداخت نمی باشد. و برای انصراف باید انصراف خود را به صورت کتبی به امور مالی صندوق ها از طریق  نمایندگی اعلام نمایید.
۶۴- بازنشستگانی که اطلاعی از اینکه حق و حقوق مربوط به ایثارگری را برای آنان اعمال شده است یا نه، کجا باید مراجعه نمایند؟
می توانند به نمایندگی مربوطه مراجعه یا با شماره ۶۱۶۳۳۳۱۷ کارشناس واحد  امور ایثارگران تماس حاصل نمایند.
۶۵- جانبازان بازنشسته که درصد زیر ۲۵% دارند اگر درصد جانبازی آنها تغییر نماید (۲۵% یا بالاتر از ۲۵%) شود در مستمری تاثیری دارد یا خیر؟
خیر- تاثیری در مستمری ندارد.
۶۶- آیا کارمندی که به علت حادثه ناشی از کار فوت کرده باشد آیا تاثیری در میزان مستمری که به بازماندگان تعلق میگیرد دارد؟  
در این مورد باید از طریق کارفرما اقدام نمایید.
۶۷- من بازمانده شرکت نفت هستم و شوهرم سال۹۴ فوت شده است با وجودی که مادر همسرم تحت تکفل نبوده است بیمه عمر به ایشان تعلق گرفته است، آیا این قانون درست اجرا شده است؟
اگر  کارمند شاغل و فوت ناشی از کار باشد علاوه بر همسر و فرزندان مادر یا پدر متوفی بدون در نظر گرفتن تحت کفالت بودن مشمول دریافت بیمه عمر می شوند ولی اگر بازنشسته باشد و فرم اقرارنامه محضری را برای بیمه عمر پرکرده باشد به شخص یا اشخاص قید شده و در غیر این صورت بر اساس گواهی حثر وراثت بین ذینفان واجد شرایط (همسر یا همسران- فرزندان-پدر و مادر تحت تکفل) تعلق می گیرد.
۶۸- اگر بازنشسته فوت شده باشد، فرزند دختر که متارکه کرده است و هیچ بیمه و درآمدی ندارد آیا تحت تکفل و حقوق  بازنشستگی به او تعلق می گیرد؟
بله- تحت تکفل قرار گرفته و مستمری و بیمه دریافت می نماید.
۶۹- آیا می توان سالی یک بار غیرفصل از مجتمع محمودآباد استفاده کرد؟   
 خیر- زائرسرای نفت را می توانید هر سال خارج از فصل استفاده نمایید.
۷۰- شرایط دریافت وام فوت پدر و مادر بازنشستگان را اعلام و تا چه مدت زمان قابل پرداخت می باشد؟    
با ارائه گواهی فوت به  نمایندگی مربوطه و حداقل مدت زمان ۱۸ ماه پس از فوت قابل پرداخت است.
۷۱- آیا بازنشسته که یکبار وام مسکن دریافت کرده است و وام تبدیل به احسن نیز گرفته است می تواند یکبار دیگر درخواست وام نماید؟
کارمندان بازنشسته و بازماندگان واجد شرایط کارمندان بازنشسته متوفی، که قبلا از وام مسکن استفاده نموده اند درصورت سپری شدن مدت ۸ سال از تاریخ دریافت وام خرید یا تبدیل به احسن قبل می توانند از وام تبدیل به احسن مجرد به رعایت سایر شرایط بهره مند شوند.
۷۲- آیا به فرزندان جانبازان بازنشسته نفت کمک هزینه ازدواج تعلق می گیرد؟
هدیه ازدواج فقط به فرزندان جانبازان بالای ۶۶ درصد تعلق می گیرد.
۷۳- لطفا راهنمایی فرمائید بازنشستگانی که در خارج از مراکز استانها زندگی می کنند چگونه می توانند از کارت های رفاهی چند منظوره بهره منده شوند؟
مجموعه های ورزشی طرف قرارداد تنها در مراکز استانها نیستند و در تمامی شهرها مجموعه های ورزشی طرف قرارداد وجود دارند و درصورت تمایل به عقد قرارداد با مجموعه ورزشی خاص می توانید نام آن مجموعه را به رئیس منطقه خود اعلام نماید و پس از بررسی جمعیت بازنشسته در آن محدوده و تشخیص لزوم بستن قرارداد، این امر صورت خواهد گرفت. همچنین بمنظور استفاده از جیب نقدی کارت های رفاهی می توانید به کلیه فروشگاه های دارای دستگاه کارت خوان مراجعه نمائید.
۷۴- کارت رفاهی ورزشی بازنشستگانی که وکیل دارند به چه نحوی تحویل داده می شود؟
در گام اول می بایست وکیل فرد بازنشسته به دفتر نمایندگی مربوطه مراجعه نماید و پس از ارائه مدارک و درج اطلاعات لازم، فرم درخواست کارت را تکمیل نماید؛ در مرحله بعد، دفتر نمایندگی اقدام به دریافت کارت رفاهی از بانک می نماید و سپس به وکیل تحویل می دهد.
۷۵- آیا کارت ورزشی برای بازنشستگانی که هم خودشان بازنشسته هستند و هم دارای فرزند بازمانده هستند ۲ عدد صادر می شود؟  
دراین صورت هم برای فرد بازنشسته و هم به تعداد بازماندگان کارت رفاهی صادر می شود؛ درمورد بازماندگان مبلغ مربوط به بخش جیب نقدی کارت به نسبت سهم بازماندگان بعنوان حق معیشت به حساب آنان واریز می گردد و بخش رفاهی آن نیز براساس تسهیم حقوق به بازماندگان به کارت های آنان واریز می گردد.
۷۶- لطفا راهنمایی فرمائید برای ورود به قسمت فیش درمان از چه نام کاربری و کلمه عبوری باید استفاده کنیم؟
بازنشستگان می توانند با وارد کردن شماره پرسنلی و بازماندگان با شماره ملی به عنوان "نام کاربری" و رمز عبور اولیه که برای همه، بطور پیش فرض رقم ۱۲۳۴۵۶ ثبت شده، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و از طریق سامانه منتظر دریافت پاسخ باشند. کاربران می توانند در نخستین ورود خود به سامانه، رمز عبور پیش فرض پیش فرض را تغییر دهد.
۷۷-  راهنمایی فرمائید کسانی که کارت چند منظوره خود را گم کرده اند و یا مفقود شده است باید به کجا مراجعه نمایند؟
متقاضیان دریافت کارت المثنی می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی خود به یکی از شعبات بانک پاسارگاد مراجعه و درخواست کارت المثنی نمایند.
۷۸- راهنمایی فرمائید همکارانی که تازه بازنشسته شده اند چگونه باید کارت چند منظوره دریافت نمایند؟
بازنشستگان گرامی می توانند با مراجعه به نمایندگی مربوط به خود فرم درخواست کارت چند منظوره را از بخش خدمات رفاهی دریافت و تکمیل نمایند.
۷۹- چرا میزان پس انداز وام قرض الحسنه تندگویان در فیش حقوقی درج نمی گردد و چطور می توان از میزان این مبلغ اطلاع پیدا کنیم؟
درحال حاضر در سیستم طراحی شده جدید سماء امکان گزارش گیری در این خصوص موجود نمی باشد اما در آینده این مشکل رفع خواهد شد، با این حال بازنشستگان گرامی می توانند با مراجعه به بخش وام  نمایندگی مربوط به خود اطلاعات حساب خود را دریافت نمایند.
۸۰- لطفا راهنمایی فرمائید برای مادر و پسری که بازمانده هستند و پسر خارج از کشور مشغول به تحصیل است با وجود گواهی دانشجویی به تایید سفارت ایران و وزارت بهداشت چرا مستمری را دوباره برقرار نمی کنند؟
فرزندان ذکور که در خارج از کشور تحصیل می نمایند باید علاوه بر ارائه گواهی دانشجویی که به تائید سفارت ایران و وزارت علوم/بهداشت رسیده باشد شرط زیر را نیز رعایت نمایند:
فرزندان ذکور دانشجو کارشناسی با ارئه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاه می توانند تا پایان سن ۲۵ سالگی از مقرری بهره مند شوند همچنین درصورتی که سن فرد بیش از ۲۵ سال باشد با شرط اینکه که استمرار تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشد و فاصله زمانی بین فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی و قبولی مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۶ ماه نباشد می تواند تنها از خدمات درمانی استفاده نماید.
۸۱- آیا پرداخت یارانه سفر بصورت مستقیم به بازنشسته صنعت نفت تعلق می گیرد؟
طبق مقررات فقط شخص بازنشسته می تواند از وام سفر استفاده نماید اما درخصوص بهره مندی از یارانه سفر بازمانده هم می تواند درخواست نماید.
۸۲- آیا هزینه یادبود بخشی از ارث متوفی می باشد؟
هزینه مراسم یادبود بمنظور مساعدت به بازماندگان بازنشسته متوفی درنظر گرفته شده است و درخصوص نحوه اعطا آن بخش امور اداری دفاتر نمایندگی با توجه به شرایط خانواده متوفی تصمیم گیری می نماید.
۸۳- آیا یارانه سفر به افرادی که خارج از خانواده تحت تکفل بازنشستگان صنعت نفت هستند تعلق می گیرد؟
خیر، تعلق نمی گیرد
۸۴-آیا احتساب سوابق غیردولتی و پیمانکاری، قبل از بازنشستگی قابل اقدام می باشد؟
۸۵- آیا بازنشستگانی که فرزند معلول جسمی و یا ذهنی دارند می توانند خارج از نوبت از تسهیلات رفاهی و تورهای گردشگری استفاده کنند یا خیر؟
خیر، بعد از بازنشستگی و با حداقل ۲۰ سال سابقه معتبر قابل اقدام است.
۸۶- چرا ما کارگران که بازنشست شده ایم نمی توانیم از امکانات شرکت بهره ببریم؟
چون کارگران عضو صندوق تأمین اجتماعی هستند و در طول مدت اشتغال خود کسور را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده اند.
۸۷- چرا به کارمندان بازنشسته شرکت ملی نفت بلیط استفاده از استخر تعلق می گیرد اما به بازنشستگان شرکت ملی گاز تعلق نمی گیرد؟
برخی تسهیلات رفاهی خاص که کارکنان شرکت ملی نفت از آن برخوردارند، کارفرما هزینه آنرا پرداخت می نماید؛ صندوق های بازنشستگی بمنظور بهره مندی همه بازنشستگان از خدمات باشگاه ورزشی صنعت نفت یک نوبت در سال هزینه کلیه کلاس هایی که بازنشستگان محترم تقاضای آنرا دارند را بدون درنظر گرفتن کارفرما تقبل می کند.
۸۸- تحت چه مقررات خاصی فرزندان بازنشسته متوفی می توانند دریافت مستمری خود را به وکیل قانونی خود واگذار نمایند؟
متقاضی می بایست با همراه داشتن وکالتنامه قانونی به بخش امور اداری نمایندگی مربوط به ناحیه خود مراجعه نمایند.
۸۹- تحت چه شرایطی سنوات خدمتی افراد قبل از هجده سال سن قابل احتساب می باشد؟
سنوات خدمتی افراد قبل از هجده سال سن، تنها درصورت داشتن سوابق جبهه قابل محاسبه است.
۹۰- پاداش پایان خدمت/ سنوات خدمت کارمندان بازنشسته چگونه محاسبه می گردد؟
پرداخت و محاسبه کلیه پاداش ها به عهده کارفرما می باشد.
۹۱- بازماندگان بازنشسته متوفی جهت دریافت هزینه مراسم وی چه مراحلی را می بایستی طی کنند؟
باید به بخش امور اداری  نمایندگی مربوط به ناحیه خود مراجعه نمایند.
۹۲- بازنشستگان صنعت نفت با ارائه چه مدارکی می توانند از تسهیلات مجتمع محمودآباد/ زائر سرا و توسکا استفاده نمایند؟
فرد متقاضی با همراه داشتن مدارک شناسایی خود می تواند به بخش اداری نمایندگی مربوط به ناحیه خود مراجعه نماید و پس از تائید کارشناس مربوطه درخصوص استفاده نکردن از خدماتی مجتمع محمودآباد، زائرسرا و توسکا در فصل و همچنین یارانه سفر بمدت ۳ سال می تواند درخواست بهره مندی از تسهیلات را نماید.
۹۳-‌ بازنشستگان صنعت نفت جهت شرکت در تورهای زیارتی- سیاحتی چه مراحلی را می بایستی طی نمایند؟
فرد می بایست به کانون بازنشستگان صنعت نفت در شهر خود مراجعه نمایند و درصورت عدم وجود کانون به دفتر نمایندگی ناحیه خود مراجعه و درخواست شرکت در تور را نمایند و کانون یا نمایندگی پس از دریافت مجوز از امور مربوطه در صندوق، تور را برگزار می نماید.
۹۴-بازنشستگان درمورد بررسی و احتساب مابقی سوابق خدمتی که هنوز معتبر نگردیده به کجا باید مراجعه نماید؟
باید به بخش امور اداری نمایندگی مربوط به ناحیه خود مراجعه نمایند.
۹۵-بازنشستگان صنعت نفت جهت بررسی و احتساب سوابق غیردولتی چه مراحلی را می بایست طی کند؟
فرد متقاضی می تواند با همراه داشتن مدارک و گواهی بیمه به بخش امور اداری نمایندگی مربوط به ناحیه خود مراجعه نمایند و درخواست بررسی نماید. سپس میزان بدهی و تأثیر سایقه در مستمری محاسبه می شود و به فرد اطلاع رسانی می شود.
۹۶-برای برقراری حق اولاد می بایستی چه شرایطی وجود داشته باشد؟
به فرزندان ذکور تا سن ۲۰ سالگی حق اولاد تعلق می گیرد مگر اینکه از تحت تکفل پدر خارج شده باشد، همچنین تا سن ۲۵ سالگی اگر دانشجو باشد با رعایت شرایط و مقررات قابل پرداخت است.
درمورد فرزندان دختر تا زمانیکه تحت تکفل پدر هستند (شاغل نباشد و یا ازدواج نکرده نباشد) قابل پرداخت است.
بمنظور دریافت اطلاع دقیق درخصوص شرایط هر فرد به نمایندگی مراجعه شود.
   

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • هوشنگ کعبی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    21 4
    سلام اگر ممکن همانطورکه برای مستمری پیامک ارسال میشود برای نسخه های درمانی باشماره پذیرش هنگام پرداخت پیامک ارسال نمایید تشکر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =