کد خبر: 4651
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آموزشی، کارکنان، سما، منطقه 4

دوره آموزشی «سیستم‌های مجتمع اطلاعاتی» صندوق‌ها، موسوم به سما در شیراز برای کارکنان منطقه 4 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق ها، دوره آموزشی ثبت و پیگیری درخواست های غیرحضوری در منطقه چهار با حضور کارکنان این منطقه و کارشناسان ستادی در محل نمایندگی شیراز برگزار شد.  
در ابتدای این دوره آموزشی، حمید عطار، رئیس منطقه چهار با گرامیداشت یاد و خاطره شادروان مهندس مجتبی پناهی، رئیس فقید نمایندگی گچساران و خیر مقدم به همکاران نمایندگی و مدرسان این دوره، بر لزوم فراگیرشدن استفاده از سامانه سما و بهره جویی از این شیوه نوین جهت خدمات رسانی تاکید و افزود: با آغاز استفاده از این سامانه در منطقه ۴، همه کارکنان مربوط می بایست اهتمام نسبت به توسعه ی این رویکرود با هدف خدمت رسانی بهتر به بازنشستگان داشته باشند.

مهندس رضا فیروز، رئیس پشتیبانی نرم افزار صندوق ها و مهندس محمدحسن طائفی مدیر پروژه سما، مدرسان این دوره بودند.

سما «سیستم‌های مجتمع اطلاعاتی» صندوق‌هاست که به این نام خوانده شده است. این ابزار برای بازنشستگان، شاغلان، کارکنان صندوق‌ها و بخشهای مربوط به صندوق‌ها طراحی شده است.

در حال حاضر و برای گام نخست، فقط بازنشستگان منطقه یک (تهران) می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند اما از آنجا که سامانه بر بستر وب طراحی شده محدودیت جغرافیایی ندارد. این طرح در نظر دارد با راه‌اندازی بیشتر سیستم‌های اطلاعاتی (با هدف ارائه خدمات) صندوق‌ها، به عنوان یک سیستم تحت نظارت و کنترل واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق ها فعالیت کند تا نحوه ثبت و پیگیری و دریافت خدمات صندوق برای بازنشستگان آسان تر شود.

نحوه ورود سامانه با چه دستگاه های ممکن است؟

با استفاده از تمامی دستگاه‌های دارای مرورگر اینترنت از قبیل رایانه، تبلت، موبایل و غیره می‌توان به این سامانه دسترسی یافت. البته در صورت به روز بودن مرورگر وب و نگهداری از نام کاربری و رمز عبور.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  بروشورهای که در دفاتر نمایندگی تهران توزیع شده مطالعه کنید.  

طاهـا منصـوری، رئیـس فـن آوری اطلاعـات و ارتباطات صندوق هـای بازنشسـتگی صنعـت نفـت در این زمینه گفـت: بازنشسـتگان و بازمانـدگان صنعـت نفت در شـهر تهـران، از ایـن به بعد می توانند بـا مراجعه به نشـانی اینترنتـی،  Sama.Oipf.ir مـورد از خدمـات دفاتـر پیشـخوان صندوق هـا را بـه صـورت از راه دور و از طریـق سـامانه، ثبـت و پیگیـری کننـد.

وی در ادامـه افزود: این خدمات، شـامل درخواسـت های «وام اضطـراری بازنشسـتگان، تغییـر حسـاب بانکـی، گواهـی کسـر از حقـوق، گواهـی حقوق، صـدورکارت شناسـایی، دریافـت کمک هـای بلاعـوض، پـاداش علمـی تحصیلـی، شـرکت در اردوی ایثارگـران، اسـتفاده از زائرسـرا، اسـتفاده از مجموعـه محمودآبـاد، ابطـال محمودآباد، درخواسـت پـاداش ورزشـی، دریافت کـد مـددکاری، عضویت در باشـگاه و انصـراف از عضویت در باشـگاه» اسـت. وی گفـت: کاربـران می تواننـد بـا وارد کـردن شـماره پرسـنلی برای بازنشستگان و شـماره ملی برای بازماندگان بـه عنـوان «نـام کاربـری» و رمـز عبـور اولیـه بـرای همه، درخواسـت خود ۱۲۳۴۵۶ کاربـران به طـور پیش فـرض را در سـامانه ثبت کرده و از طریق سـامانه منتظر دریافت پاسـخ باشند.

رئیـس فـن آوری اطلاعـات و ارتباطـات صندوق هـا، آسان سـازی و سـرعت در ارائـه خدمـات را از اهـداف ایـن طـرح برشـمرد و گفـت: بـا تکیـه بـر فـن آوری اطلاعـات می تـوان خدمـات بهتـر و مطلوب تـری بـه بازنشسـتگان ارائـه کـرد. وی همچنیـن افـزود: کاربـران می تواننـد در نخسـتین ورود خـود به سـامانه، رمـز عبـور پیش فرض را تغییـر دهنـد. ایـن اقدام بـه زودی در سـایر شهرسـتان ها نیـز اجرایـی و اطلاع رسـانی خواهـد شـد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • عبدالمحمد صفازاده IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    0 0
    باسلام،، و‌خسته نباشید ، هر کاری برای سهولت کار بازنشستگان انجام گیرد، موجب رضایت همه انها خواهد بود، و از دست اندر کاران سپاسگزاریم، ازشیراز
  • یداله حسین پور IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    0 0
    بسیار عالی متشکر از کلیه دست اندر کاران

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =