کد خبر: 4547
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
تتت

با راه‌اندازی سامانه اینترنتی سما، از این پس بازنشستگان و خانواده آن‌ها می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.

گستردگی جمعیت خانواده صنعت نفت و به تبع آن حجم افزون مراجعات برای انجام اموری که در حوزه فعالیت‌های صندوق بازنشستگی به عنوان متولی امور بازنشستگان است، مسئولان صندوق‌ها را بر آن داشت تا با اندیشیدن راهکاری جریان امور را تسهیل کنند.با راه‌اندازی سامانه اینترنتی سما، از این پس بازنشستگان و خانواده آن‌ها می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.در ادامه نظر برخی از بازنشستگان حاضر آمده در ساختمان هویزه را در خصوص راه‌اندازی این سامانه و مزایا و معایب آن جویا شدیم که می‌خوانید.

جریان بهتر امور

مرتضی صفی‌الدین با 33 سال سابقه خدمت بازنشسته شده و کارمند اداره وام و مسئول سندرسی بوده است. معمولا برای بررسی نسخ و هزینه درمان به ساختمان هویزه مراجعه می‌کند. می‌گوید سامانه سما که به تازگی برقرار شده راه خوبی برای کاستن از مراجعات حضوری است. برای بازنشستگان که معمولا در سنین بالای عمر بوده و گاه ناتوانی‌هایی نیز دارند این سامانه می‌تواند نویدبخش جریان بهتر امور باشد.

اتفاق مبارک

اشرف نجف‌آبادی با 10 سال سابقه در امور دفتری سال 1382 بازنشسته شد. عمده مراجعات وی به دفتر نمایندگی برای دریافت خدمات در حوزه درمان، گردشگری و وام است. او از برقراری سامانه سما بی‌اطلاع است اما برقراری آن را یک اتفاق بزرگ و مبارک می‌داند چراکه مراجعه‌کنندگان را از صرف وقت، هزینه و انرژی معاف می‌دارد.

پای رهوار

خانم قریشی همسر همکار بازنشسته محمود قبادی است که با 37 سال سابقه خدمت در شرکت گاز به افتخار بازنشستگی نائل شده است. او برای انجام عمل جراحی و انجام مقدمات این کار به دفتر هویزه مراجعه کرده و از برقراری سایت جدید بی‌اطلاع است اما خوشحالی خود را از ایجاد این سایت ابراز می‌کند. می‌گوید برقراری سامانه الکترونیک برای انجام امور برای همه افراد و ازجمله افرادی مثل همسر من که رفت و آمد برای‌شان دشوار است راهکار بسیار خوبی است.

کاستن از رنج راه

عباس علوی با 41 سال سابقه سال 89 در سمت رییس کل پتروشیمی به افتخار بازنشستگی نائل شده است. او همچنان فعال بوده و به عنوان مشاور حقوقی با تعدادی از شرکت‌ها همکاری دارد. او معتقد است اگر بازنشستگان نسبت به استفاده از فضای مجازی آگاهی داشته باشند روش غیرحضوری بسیار کارساز و موثر خواهد بود و بعد مسافت را رفع خواهد کرد. مراجعات زیاد کارکنان به دفاتر نمایندگی ضمن اتلاف وقت و خستگی و فرسودگی مراجعان و کارکنان، متضمن صرف هزینه نیز هست که خوشبختانه با برقراری این تسهیلات از بار آن کاسته خواهد شد.

فرصتی برای آموختن

ناهید ناصحی با 30 سال سابقه خدمت در دفتر مهندسی و طرح‌های شرکت پالایش و پخش سال 76 بازنشسته شد. بازنشستگی برای او آرامش و آسایش زیادی فراهم آورده است و رو آوردن به ورزش و دیدار با دوستان از ثمرات آن است. او با استقبال از طرح راه‌اندازی سامانه سما این اقدام را ارزشمند می‌شمارد. می‌گوید تا حدودی با نحوه ورود و استفاده از فضای مجازی آشنایی دارم و سعی می‌کنم اطلاعاتم را در ارتباط با آن بیفزایم. شاید برقراری این سامانه انگیزه‌ای شود برای دیگر بازنشستگانی که با فضای مجازی آشنایی کمتری دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • سید محمد بارون زاده IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 0
    با سلام و عرض ادب خدمت همکاران صندوق خواهشمند است در خصوص اعلان پرداخت از طریق سیستم گویای تلفنی از پذیرش نسخه > کارشناسی> سندرسی >تایید ریاست >ودر نهایت واریز بحساب را از طریق تلفن وهمچنین از طریق رایانه پیگیری نمایید.با تشکر فراوان از زحماتی که میکشید
  • عباس AE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    1 0
    عالی ممنون

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =