کد خبر: 4543
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
گفتگو

روزگاری است که رایانه و به‌ویژه اینترنت در کشور ما به گونه‌ای رایج شده که کاربری این مقوله‌ها را از انحصار افراد شاغل در بانک‌ها و سازمان‌ها خارج کرده است.

روزگاری است که رایانه و به‌ویژه اینترنت در کشور ما به گونه‌ای رایج شده که کاربری این مقوله‌ها را از انحصار افراد شاغل در بانک‌ها و سازمان‌ها خارج کرده و حتی فراتر از آن نخبگانی از نوجوانان و کودکان قبل از سنین مدرسه را در این عرصه پرورده است. پیشرفت‌های اخیر اگرچه گاه آفت‌هایی به بار آورده، اما با استفاده درست و منطقی، ابزاری سریع و آسان برای دریافت اطلاعات، انجام امور اداری و برقراری ارتباط ساخته است.

اینترنت امروزه در دسترس‌ترین ابزار و از ضروری‌ترین نیازهای هرکس به شمار می‌رود. کافی است اندکی به گذشته بازگردیم و به یادآوریم برای پرداخت هر یک از قبض‌های مصرف انرژی چه صف انتظاری را باید پشت سر می‌گذاشتیم اما امروز با وارد کردن چند شماره از طریق تلفن همراه در کوتاه‌ترین زمان کارها به دقیق‌ترین شکل انجام می‌شود. هجوم اخبار و اطلاعات در کسری از زمان سبب شده برای دریافت این حجم گسترده بی‌تاب‌تر باشیم، از این روست که لحظه‌ای قطع جریان آگاهی را برنمی‌تابیم. از دیگر سو گستردگی و فراوانی استفاده از این ابزار، کاربری آن را نزد همه اقشار از پیر و جوان آسان ساخته است. به‌ویژه آن‌ها که از دانش روز برخوردارند بیش از دیگران از مواهب این پدیده عصر جدید بهره می‌برند.

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با آگاهی از بهره‌مندی بازنشستگان از توانایی استفاده از فناوری و با درک نیاز آنان به دریافت اطلاعات دقیق، با ارائه برخی از خدمات به شیوه اینترنتی سعی کرده است ضمن شفافیت خدمت‌رسانی، بالا بردن ضریب امنیت و پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی، بهترین خدمات را به مخاطبان خود عرضه کند. از این رو با برقراری تسهیلاتی، امکان برخورداری بازنشستگان را از 18 نوع خدمت به شیوه غیرحضوری فراهم کرده است. این خدمات عبارت است از: درخواست‌های شرکت در اردوی ایثارگران، استفاده از زائرسرا، استفاده از مجموعه محمودآباد، ابطال محمودآباد، پاداش علمی تحصیلی، درخواست پاداش ورزشی، وام اضطراری بازنشستگان، تغییر حساب بانکی، گواهی کسر از حقوق، گواهی حقوق، صدورکارت شناسایی، دریافت کمک‌های بلاعوض، دریافت کد مددکاری، عضویت در باشگاه و انصراف از عضویت از باشگاه.

به گفته طاها منصوری، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، از این پس بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت در شهر تهران می‌توانند با مراجعه به نشانی Sama.Oipf.ir  هجده نوع از خدمات دفاتر پیشخوان صندوق‌ها در تهران را به صورت از راه دور و از طریق سامانه ثبت و پیگیری کنند.

لازم به ذکر است این اقدام به زودی در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =